The Digital Boutique
Case Study
שיווק במדיה חברתית
הלקוחה שלי החלה דרכה המקצועית החדשה כמדריכת טיולי בוטיק של ישראלים בגאורגיה. כילידת גאורגיה ודוברת השפה המקומית, ניתנה לה ההזדמנות למנף עצמה בדרך ייחודית, בה היא משלבת את שתי התרבויות, הישראלית והגאורגית ומביאה בכישרון את הסיפור שלה ושל העם הגאורגי. בנוסף, מתמקדת הלקוחה בתקופה האחרונה גם בקולינריה ומשלוח אוכל ביתי מהמטבח הגאורגי.
האתגר
בניית מותג לעסק חדש, הקמת נכסים דיגיטלים המותאמים לאיסוף לידים והתחלת מכירות. בנוסף, הקמת מערך שיווק, אפיון ובניית קהלים מותאמים אישית.
בניית קונספט
יצאנו לדרך עם בניית סיפור המותג. בבוטיק הדיגיטלי שלי בחרנו להבליט את הייחודיות של הלקוחה, כאשר הכרותה עם התרבות הגאורגית מהווה את אבן היסוד של סיפור המותג. היא מזמינה את הקהל ׳לגלות את הסודות של גאורגיה׳ באמצעות טיולים בחבלי ארץ מיוחדים והכרת הקולינריה המקומית, הצבעוניות והייחודית שך המטבח הגאורגי. שם העסק הנבחר: ׳הסודות של גאורגיה׳.
| Flavours & Colours | Nature | Secret Adventure | Culture | Discovery |
בניית נכסים דיגיטלים
לאתר אותו בניתי עבור הלקוחה בחרנו לשלב גוונים עזים אשר קרובים לגאורגיה, לטבע ולאדמה, לצבעוניות הטמונה באוכל, השווקים והטקסטיל.
האתר מציע מספר טיולי בוטיק לגאורגיה, לכל טיול בנינו דף משלו, המאפשר לתאר את הסיפור הייחודי למסלולו. לכל טיול נבחרו תמונות נוף מדהימות שמכניסות לאווירה של הטיול.
קמפיין שיווק דיגיטלי - קולינריה גאורגית
בניית קהלים
קהל הלקוחות הפוטנציאלים לעסק הינו רחב. מי לא רוצה לטייל בגאורגיה? בחרנו למקד את השיווק בקהל ממוקד לפי אופי הטיול. אתן שתי דוגמאות:
1. טיולי נשים הפכו לפופולארים בשנים האחרונות. למרות שלרוב טיולים מסוג זה עוסקים בהעצמה נשית, בחרנו קונספט מעט שונה. מסלול טיול ממוקד בקולינריה, נופים מהממים, ספא ולקנח בקצת שופינג בשביל הנשמה. השיווק נעשה לנשים בלבד תחת ״טיול חברות בכריסטמס״ (שווק באוקטובר 2019).
2. הדוגמא השניה היא טיול הדגל של ׳הסודות של גאורגיה׳, טיול לחבל ראצ׳ה בגאורגיה, חבל ארץ מיוחד ולא מוכר למרבית המטיילים. הטיול ״לגלות את ראצ׳ה״ פונה לקהל הרפתקני יותר, חובב נופים אינסופיים ולינה בבתי מקומיים. בהתאם לאופי הטיול, הוא שווק לאוהבי תרבות ומטיילים מנוסים יותר.
עצם בידולו של כל טיול ומיקוד קהל היעד מאפשר ללקוחה להגיע לקהלים חדשים ולהוזיל עלויות פרסום פר ליד, כאשר השיווק נעשה בצורה ממוקדת לקהל קטן יותר.
משיווק למכירה
טיול בחו״ל, הוא מוצר יקר. לכן, משפך השיווק הוא מורכב ולא מתאים להצטרפות ב״הוספה לסל״. הליווי שלי נעשה החל מיצירת הטריגר להתעניינות ראשונית בטיול. הפרסום בערוצים הדיגיטלים (פייסבוק ואינסטגרם) מכניס את הצופים לאווירה הייחודית של הטיול, תמונות נוף משגעות ותיאור סיפורי של חווית הטיול.
כאמור, הליך השיווק לא מסתיים בהוספה לסל וחסל. כאשר לקוח פוטנציאלי מביע עניין באמצעות צפיה בפרסום, הוא מתבקש להשאיר ליד (פרטי יצירת קשר) באמצעות דף נחיתה שבניתי עבור כל טיול באופן ייחודי. כאשר עם קבל הליד, הלקוחה יוצרת עימו קשר עם הסבר מפורט על הטיול, פרטים טכניים ועוד.
גם לאחר שלב רישום המטיילים אני ממשיכה ללוות את העסק. כמותג של טיולי בוטיק, תשומת הלב לפרטים הקטנים חשובה. לנרשמים לכל טיול מתבצעת סדנת הכנה, המדריכה אודות הטיול וההכנות הנדרשות. הסדנה מלווה במצגת מקצועית ועזרים גרפיים אשר הינם חלק בלתי נפרד מבניית המותג ובידולו מהמתחרים בתחום, שכולם מיוצרים כאן, בבוטיק הדיגיטלי.
בנייה ועיצוב אתר ׳הסודות של גאורגיה׳
שיווק דיגיטלי
פעילות הטיולים בגאורגיה הינה עונתית. אך הרשתות החברתיות חייבות להישאר ערות ופעילות וליצור עניין גם בתקופות הפחות מתויירות. לכן, בבוטיק הדיגיטלי אני דואגת לפעילות סושיאל לאורך כך השנה, עם שימוש בתוכן מקורי כמו העלאת זכרונות מטיולים, הצצה לקולינריה ייחודית ועוד. כל אלו משאירים את המותג בתודעה ומאפשרים חשיפה ויצירת עניין אצל לקוחות פוטנציאלים להוסיף את הטיול בגאורגיה לטו דו ליסט שלהם.
בנוסף, הקולינריה בגאורגית מהווה מוקד עניין לישראלים. הלקוחה מכינה מאכלים מיוחדים, מלאי צבעים טעמים וריחות ובנוסף מארחת בביתה סעודות ״משתה גאורגי״ אותן היא מלווה בסיפורי תרבות מרתקים.
קמפיין שיווק דיגיטלי - קולינריה גאורגית
קמפיין שיווק דיגיטלי - טיולי קונספט
עבודה עם משפיענים
כאשר אתה משווק מוצר ייחודי, תוכל לייצר עניין אצל מובילי דעת קהל / משפיענים ולמנף את העסק שלך. הבוטיק הדיגיטלי שלי יזם מספר שיתופי פעולה מוצלחים עם מובילי דעה הרלוונטיים לקהל היעד. פעילות סושיאל עם בלוגרים ואירוח בתכניות טלויזיה הביא לבוסט משמעותי במכירות ובחיזוק המותג.
תכנית בוקר ״רשת 12״